Vähän minusta
Hei! Olen Juulia, 17-vuotias kosmetologiopiskelija. Blogiini kirjoitan eri hoidoista ja lisään kuvia töistäni.
Kosmetologipäivien luento
Kävin 10.11.2017 Jyväskylässä Kosmetologipäivillä. Kuuntelin Maria Kahilammen luennon "Vinkkejä ja ideoita parempaan liiketoimintaan". Luennolla puhuttiin liiketoimintasuunnitelman/kehittämissuunnitelman tärkeydestä, erikoistumisella erottumisesta, kysyntälähtöisyydestä, arvojen ja filosofian miettimisestä, kilpailijoiden ja kilpailutilanteen arvioimisesta sekä omien vahvuuksien ja heikkouksien huomioimisesta. Luento oli jaettu viiteen osaan;
- Ansaintalogiikka ja talous
- Viestintä
- 5 vinkkiä markkinointia
- Ammattitaito, hyvinvointi
- Verkostoituminen
Ensimmäisessä osassa käsiteltiin taloutta ja rahan käyttöä. Yrittäjänä kannattaa hyödyntää kirjanpitäjän ammattitaitoa. Aloittelevana yrittäjänä kannattaa investoida maltillisesti.
Viestinnälle tulisi tehdä suunnitelma ja tavoite. Kotisivuihin kannattaa panostaa, mahdollisesti käyttää ammattilaisen apua sen suunnittelussa. Yleisö olisi hyvä rajata, jotta mainonta olisi tehokkainta. Vältä ammattislangia ja ainesosatietouden tuputusta, palvele asiakkaita ongelman ratkaisu lähtöisesti.
Markkinoinnissa tärkeintä on asiakkaiden tunteminen, säännöllinen mainonta ja massasta erottuminen
Yrityksen ja itsensä kehittäminen on elintärkeää. Ammattitaitoinen yrittäjä osaa erottaa työn vapaa-ajasta, ennakoi tulevaisuutta ja arvostaa työtään sekä itseään.
Verkostoituminen saman alan ja samanhenkisten ihmisten kanssa auttaa jaksamaan työssä. Ympäröi itsesi kannustavalla ilmapiirillä. Koulutuksiin kannattaa osallistua ainakin kerran vuodessa. Yhteistyö muiden yrittäjien, maahantuojien ja tukkureiden kanssa hyödyttää kaikkia osapuolia.
Lopuksi Kahilampi kehotti aloittamaan ainakin yhden osa-alueen kehittämisen välittömästi, ja hän kertoi erilaisista apuvälineistä, kuten Goal Mapping -menetelmä.
Luento oli inspiroiva ja kannustava, ja luennon pitäjä Maria Kahilampi oli mielenkiintoinen kuunnella.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti